وبلاگ

نحوه‌ی تشخیص دوربین آنالوگ از دیجیتال | تفاوت‌های آنالوگ از دیجیتال | دیجی سیماران

نحوه تشخیص دوربین آنالوگ از دیجیتال

در تشخیص دوربین آنالوگ از دیجیتال، عواملی همچون نوع سیگنال، کیفیت تصاویر، امنیت ارسال داده‌های ویدئویی، قیمت، تعمیرات و نگهداری، فرآیند نصب و راه اندازی، امکانات ویژه‌ای چون زوم بر روی تصاویر و دامنه دید و …، تأثیر گذار است. دانستن این نکات می‌تواند کاربر را برای انتخاب و تهیه دوربین، متناسب با نیاز خود هدایت نماید. در این مطلب از مجله ی دیجی سیماران به آموزش تشخیص دوربین آنالوگ از دیجیتال می‌پردازیم و تفاوت دوربین آنالوگ از دیجیتال را به طور کامل مطرح می‌کنیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

تشخیص دوربین مدار بسته آنالوگ از دیجیتال

تشخیص دوربین آنالوگ از دیجیتال

دوربین های مداربسته از مهمترین تجهیزاتی هستند که در رأس سیستم های حفاظت، نظارت و کنترل عمومی قرار می گیرند. این دوربین ها از نظر سیگنال، به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند.

  • آنالوگ
  • دیجیتال

عوامل مختلفی در تشخیص دوربین آنالوگ از دیجیتال ، تأثیر گذار می باشد که کاربر بسته به نوع نیاز خود، آن را انتخاب و خریداری می‌نماید. به عنوان مثال اگر دوربین در محلی نصب گردد که نیاز به تصویر برداری با حساسیت و دقت بالا باشد و یا نیاز به تصویربرداری در شب باشد، دوربین های آنالوگ مناسب نبوده و عرصه برای دوربین های مداربسته دیجیتال باز می گردد اما اگر بحث قیمت و آسانی نصب و راه اندازی مطرح باشد، دوربین های آنالوگ پیشتاز هستند.

تفاوت دوربین آنالوگ و دیجیتال

دوربین های آنالوگ در واقع اولین نسل از دوربین های مدار بسته هستند که در گذشته بی رقیب بوده اند اما با پیشرفت علم و تکنولوژی، نسل جدیدی از دوربین های مداربسته تولید شدند که از بسیاری جهات نسبت به دوربین های آنالوگ، دارای برتری بودند. اما دوربین های آنالوگ به سبب ویژگی هایی که دارند، همچنان در اکثر کشورها مورد استفاده قرار گرفته و پاسخگوی نیاز کاربر می باشند.

تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ از دیجیتال

کیفیت صوت و تصویر

در تشخیص دوربین آنالوگ از دیجیتال کیفیت صوت و تصویر بسیار اهمیت دارد. دوربین های آنالوگ به سبب انتقال داده از طریق کابل (کوآکسیال)، در معرض نویز قرار گرفته و به همین لحاظ وضوح تصویر ضبط شده از آن ها، نسبت به دوربین های مداربسته دیجیتال در سطح پایین تری قرار می گیرد عملاً کیفیت تصویر در دوربین های آنالوگ زیر 1 مگاپیکسل بوده و دوربین های دیجیتال معمولاً از کیفیت تصویر تا 5 مگاپیکسل برخوردار می باشند.

قیمت دوربین آنالوگ و دیجیتال

از نظر قیمتی، دوربین های آنالوگ بسیار ارزانتر از دوربین های دیجیتال هستند و فرآیند نصب و راه اندازی آن ها بسیار آسانتر می باشد همچنین قیمت تجهیزات جانبی نصب دوربین های آنالوگ از تجهیزات جانبی نصب دوربین های دیجیتال مناسب‌تر بوده و این یکی از مزیت هایی است که همچنان استفاده از دوربین های آنالوگ را برای کاربر جذاب می نماید. از نظر تعمیر و نگهداری دوربین های مداربسته، می توان مقام اول را به دوربین های آنالوگ سپرد چرا که عدم پیچیدگی ساختاری این دسته از دوربین ها، فرآیند تعمیر و نگهداری را بسیار مقرون به صرفه نموده است.

برای اطلاع از قیمت دوربین مدار بسته آنالوگ و دیجیتال و همچنین خرید آسان می‌توانید وارد فروشگاه اینترنتی دیجی سیماران شوید و محصولات متنوعی را در این زمینه مشاهده نمایید.

امکان مشاهده تصاویر به صورت آنلاین

در دوربین های مداربسته آنالوگ، امکان دیدن تصاویر به صورت آنلاین و از راه دور نمی باشد اما در دوربین های مداربسته دیجیتال این امکان تعبیه گشته و کاربر می تواند به راحتی و به وسیله تجهیزاتی چون کامپیوتر و تلفن های همراه، در لحظه و بصورت آنلاین تصاویر حاصل از دوربین های دیجیتالی را مشاهده نمایند و این مزیت در تشخیص دوربین آنالوگ از دیجیتال بسیار مؤثر است.

تشخیص دوربین آنالوگ از دیجیتال

فرمت تبدیل سیگنال‌ها

فرمت تبدیل سیگنال ها در دوربین های مداربسته آنالوگ و دیجیتال متفاوت می باشند. دوربین های آنالوگ سیگنال های ویدئویی را به فرمتی تبدیل می کنند که دستگاه هایی با گیرنده های آنالوگ مانند مانیتورها و برخی از تلویزیون ها بتوانند آن را دریافت کنند. اما دوربین های دیجیتالی سیگنال های ویدئویی را رمزگذاری نموده و بصورت دیجیتالی ارائه می دهند بنابراین امکان مشاهده فرمت های ویدئویی توسط نمایشگر های گیرنده ای دیجیتالی، اینترنت و شبکه های کامپیوتری، فراهم می گردد.

زوم بر روی تصاویر

از جمله موارد مؤثر در تشخیص دوربین های آنالوگ از دیجیتال، توانایی زوم بر روی تصویر حاصل از آن می باشد. در دوربین های آنالوگ به سبب پایین بودن کیفیت تصاویر ضبط شده امکان زوم بر روی تصویر ویدئویی نمی باشد اما در دوربین های دیجیتال به علت بالا بودن کیفیت، می توان به راحتی بر روی تصاویر ضبط شده زوم نمود و این امکان در تشخیص هویت افراد و اجسام موجود در تصویر دارای اهمیت می باشد.

امنیت فایل و امکان رمزگذاری

مهمترین ضعف دوربین های آنالوگ با توجه عدم امکان پذیر بودن رمز گذاری بر روی فایل های تصویری، از امنیت اطلاعاتی خوبی برخوردار نبوده و در نتیجه هر فردی توانایی دریافت سیگنال های تصویر را داشته باشد. آن را مشاهده نماید اما در دوربین های مداربسته دیجیتال این ضعف وجود ندارد.

تشخیص دوربین آنالوگ از دیجیتال

 

در زمان خرید دوربین مداربسته دیجیتال باید توجه نمود که این دسته از دوربین ها دارای محدودیت از نظر گستره دید می باشند اما در دوربین های دیجیتال دامنه دید بیشتری لحاظ شده است. از نظر طرح و مدل و همچنین سایز، دوربین های مداربسته آنالوگ بسیار متنوع تر از دوربین های دیجیتالی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *