وبلاگ

تپ آف انتن مرکزی چیست؟

تپ آف آنتن مرکزی چیست

در این مطلب از مجله دیجی سیماران به موضوع تپ آف آنتن مرکزی می‌پردازیم. امیدوارم این مطلب از دیجی سیماران برای شما مفید باشد. تپ آف‌های یک قطعه در سیستم آنتن مرکزی است که کار تقسیم سیگنال دریافتی از آنتن، با افت کم سیگنال بر روی خط اصلی و افت‌های مختلف تعیین شده برای مصرف کننده را بر عهده دارد.

سوالی که در ذهن ما وجود دارد این است که چرا از آنتن مرکزی استفاده می کنیم؟ در ساختمان‌های بزرگ برای جلوگیری از نصب کردن آنتن برای هر واحد به صورت مجزا که باعث بد شکلی پشت بام مجتمع و یا ساختمان مسکونی می‌شود و برای جلوگیری از افزایش کابل‌های ورودی به ساختمان از طریق پشت بام از سیستم آنتن مرکزی استفاده می‌شود.

تپ آف چیست ؟

همان گونه که پیش‌تر گفتیم تپ آف‌ها یک قطعه در سیستم آنتن مرکزی است که کار تقسیم سیگنال دریافتی از آنتن مرکزی ، با افت کم سیگنال بر روی خط اصلی و افت‌های مختلف تعیین شده برای مصرف کننده را بر عهده دارد. این قطعه دارای یک ورودی اصلی و یک خروجی اصلی می‌باشد، که خروجی اصلی نسبت به ورودی اصلی افت کمتری دارد. و این قطعه دارای چند خروجی فرعی نیز می‌باشد. از خروجی‌های فرعی برای مسیرهای انشعابی استفاده می‌شود. کاربرد دیگر تپ آف‌ها این است که جهت تقسیم خطوط در آنتن مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تپ آف آنتن مرکزی چیست

تفاوت تپ آف و اسپلیتر چیست ؟

  • تفاوت این اسپلیتر و تپ آف در این است که تپ آف یک انشعاب دهنده عبوری است یه طوری که سیگنال‌ها از آن عبور می‌کنند و به تپ آف بعدی منتقل می‌شوند. لازم به ذکر است که می‌شود از هر دو قطعه به به صورت ترکیبی استفاذه کرد که در این حالت سیگنال بعد از عبور از تپ آف در نهایت به اسپلیتر می‌رود.
  • اسپلیتر در آنتن مرکزی یک تقسیم کننده نهایی می‌باشد که وظیفه آن تقسیم سیگنال به صورت نهایی در بین گیرنده است.
  • استفاده از اسپلیتر با افت سیگنال همراه است یعنی سیگنال ورودی با سیگنال خروجی متفاوت است اما در تپ آف که یک انشعاب دهنده میانی است افت سیگنال اتفاق نمی‌افتد و تپ آف فقط نقش تقسیم کننده را دارد.

در طول کابل چه اتفاقی برای سیگنال می افتد ؟

در کابل‌ها ممکن است که با افت سیگنال مواجه شویم و این افت سیگنال موجب می‌شود که صدا و یا تصاویر با مشکل رو به رو شود و این افت سیگنال ممکن است که به خاطر برخی نویزهای متحمل شده باشد برخی از نویزها با تعویض کابل بر طرف می‌شوند اما در بسیاری از مواقع این مشکل به راحتی حل نمی‌شود. نویزها عموما به سیگنال‌هایی گفته می‌شود که به طور ناخواسته به وجود می‌آیند و باعث اختلال در تصاویر و یا صدا می‌شوند. نویزها به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند که برای همه صنایع دیجیتالی و ماهواره‌ای مشترک هستند. سه دسته اصلی نویزها عبارتند از :

  • نویز پس زمینه
  • نویز مزاحم و مختل کننده
  • نویز نوسانی و متغیر

در این مطلب از مجله دیجی سیماران به موضوع تپ آف آنتن مرکزی پرداختیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه می‌توانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *