وبلاگ

سیستم حفاظتی چیست ؟

سیستم حفاظتی چیست

در این مطلب از مجله دیجی سیماران به موضوع سیستم حفاظتی چیست می‌پردازیم. برای خرید انواع سیستم امنیتی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

سیستم حفاظتی چیست ؟

به مجموعه ای از تجهیزات که برای امنیت افراد، اموال و اماکن و … و یا حفاظت مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی سیستم های حفاظتی برای نظارت بر داخل یا خارج اماکن استفاده می شود. برای نصب کردن سیستم های امنیتی و حفاظتی شما می توانید آن سیسستم را خودتان نصب کرده و یا یک فرد حرفه ای استخدام نمایید. هدف استفاده از سیستم های امنیتی کاهش جرم و جنایت و سرقت اموال می باشد.

سیستم حفاظتی چیست

انواع سیستم های حفاظتی چیست ؟

سیستم های حفاظتی بسته به نوع یستم و نحوه استفاده از آن به چند دسته تقسیم می شود مانند سیستم های هشدار بی سیم، سیتم های هشدار نظارتی، سیستم های کنترل دستی، سیستم های نظارت ویدیویی می باشند. سیستم های امنیتی دارای کاربر های زیادی می باشند برای نمونه افزایش امنیت یک مکان و افزایش ایمنی خودروها و یا پارکینگ ها و کاهش جرم و …

دوربین مدار بسته سیماران

1 . دوربین های مدار بسته

یک نوع دیگر سیستم های حفاظتی و امنیتی دوربین های مدار بسته می باشند این نوع دوربین ها کاربرد زیادی دارند برای مثال کنترل امنیت و کنترل ورود و خروج ، بهبود کسب و کار، تعقیب نا محسوس مجرم ها، کنترل ترافیک و کنترل تخلف در فروشگاها وو مغازه ها و کلی اکربرد دیگر. این دوربین ها می توانند که تصاویر و وقایع را به صورت 24 ساعته ضبط و ثبت می نماید. و در صورت بروز مشکل می توان این فیلم را باز بینی کرد.

دزدگیر اماکن سیماران

2 . دزدگیر اماکن

این سیستم های حفاظتی ، سیستم هایی کاملا پیشرفته محسوب می شوند و این نوع سیستم به عنوان سیستم اعلام سرقت در اماکن خاص مورد استفاده قرار می گیرند و بدون نیاز به کابل در اماکن نصب می شود. حتی قادر است به صورت اتوماتیک با نزدیک ترین کلانتری مورد نظر تماس گرفته و اعلام خطر نماید.دزدگیر اماکن دارای انواع مختلف کابلی و بدون کابل می باشد.

سنسور دزدگیر سیماران

3 . سنسور حرکتی دزدگیر

به این سنسورها، سنسورهای مادون قرمز و یا چشمی های حرکتی می گویند که این سیستم ها جزء اصلی دزد گیر اماکن می باشند. سنسورهای مادون قرمز با انرژی مادون قرمز و یا شناسایی گرمای بدن توسط حرکت کردن شخص فعال می شود. گاهی اوقات ممکن است که سنسوری خود به خود شروع به هشدار کنند که این از نظر ایمنی و آرامش افراد اصلاً خوب نیست و خیلی زود باید علت را متوجه و  آن را برطرف کنید. در سنسورهای وایرلس که چشمی توسط یک باتری تغذیه کار می کند شایع‌ ترین هشدار دروغ آن تعویض نکردن به موقع باتری است.

دستگاه کنترل تردد سیماران

4 . دستگاه های کنترل تردد

معمولا این دستگاه تعیین می کند که چه افراد یا اشخاصی می توانند به منابع مجود در یک سازمان دسترسی داشته باشند. یکی از اصول ضرورت امنیت کنترل تردد می باشد که خطر را برای یک سازمان و یا یک کسب و کار به حداقل میرساند. کنترل تردد فیزیکی دسترسی به اتاق ها، ساختمان ها و یا محوطه ها و دارایی های فیزیکی فناوری اطلاعات را مشخص کرده و آن ها را نیز محدود می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *