وبلاگ

آیفون تصویری تحت شبکه چیست

آیفون تصویری تحت شبکه چیست

 آیفون‌ها یا در بازکن‌های تصویری نوعی از در بازکن هستند که در مجموعه‌های مسکونی یا تجاری نصب می‌شوند تا تامین‌کننده زنگ درب، مکالمه و بازکننده آن باشند و علاوه بر انتقال صدا، تصویر را نیز به مانیتور داخل ساختمان منتقل کنند. همانطور که از نام این محصولات پیدا است، مهم‌ترین مشخصه آن‌ها تصویری بودن این دربازکن‌ها است به این معنی که شخص می‌تواند فرد پشت در را ببیند و تنها اگر طرف مقابل را بشناسد و مایل به ملاقات وی باشد در را بر روی او، باز کند. این موضوع علاوه بر آسایش و راحتی مشتریان به امنیت ساختمان و ساکنین آن نیز کمک می‌کند. اینگونه آیفون‌ها از لحاظ صفحه نمایش به دو نوع با صفحه نمایش سیاه‌سفید و صفحه نمایش رنگی تقسیم می‌شوند که هر دو نوع آن‌ها در سایزهای متنوعی تولید شده‌اند.

آیفون‌های تصویری تحت شبکه یا آیفون‌های تصویری ip دار نوعی از همان آیفون‌های تصویری هستند که حداکثر امنیت را برای مکانی که در آن نصب شده، فراهم می‌کنند. با وجود چنین ابزار نظارتی که امکان پشتیبانی پلتفرم‌های صوتی و تصویری را دارد مردم کاملا در آرامش هستند. سیستم آیفون تصویری تحت شبکه توانایی ارسال تماس‌های داخلی به تلفن‌های هوشمند را دارد. هنگامی که از هر آیفون تصویری سیگنالی ارسال می‌شود، ابتدا مانیتور داخل واحد فراخوانی می‌شود و اگر به این سیگنال پاسخی داده نشود، تماس به تلفن‌های همراه یا سیستم‌های منتخب منتقل خواهد شد. از آنجا که این آیفون‌ها دارای آی‌پی منحصر به فرد یا همان آدرس هستند، کاملا قابلیت کنترل شدن از راه دور را دارند. از امکانات دیگر این سیستم میتوان: کیفیت بالای تصویر گرفتن، تغذیه همه مانیتورها از پنل، ضبط پیام ویدیوئی و راه اندازی اپلیکیشن موبایل برای نظارت و دسترسی به مانیتور و پنل‌ها نام برد.

آیفون تصویری تحت شبکه چیست


برای مطالعه بیشتر = مقاله نصب آیفون تصویری سیماران را مطالعه فرمایید.


مزایای آیفون تصویری تحت شبکه

همانطور که می‌دانید برای سیم کشی آیفون‌های تصویری مجتمع‌های بزرگ، هزینه بسیار بالایی باید صرف شود. این درحالی است که با استفاده از آیفون تصویری تحت شبکه، به راحتی می‌توان با یک خط کابل شبکه CAT ۵E و یا ترجیحا CAT ۶ تا هر تعداد واحد مورد نظر را نصب و اجرا کرد. برای محیط‌های پرنویز از نوع شیلد دار و در غیر این صورت از نوع بدون شیلد استفاده می‌شود. این نوع از آیفون‌ها دارای سیستمی کاملا دیجیتالی، با انتقال داده پایدار و ایمن هستند و منبع تغذیه آن‌ها از نوع POE می‌باشد. از مهم‌ترین کاربردهای آیفون تصویری تحت شبکه این است که امکان وجود فاصله زیاد بین محل استقرار کاربر تا درب ورود وجود دارد و کاربران با این روش می‌توانند با استفاده از اینترنت فعال، از مزایای سیستم بی‌سیم بهره‌مند شوند.

این دستگاه‌ها عموما در برابر آب و گرد و غبار نفوذ ناپذیرند و به همین علت برای نصب در هر نوع شرایط آب و هوایی و همچنین نصب در داخل و خارج ساختمان مناسب هستند. همچنین این نوع از آیفون‌های تصویری قابلیت یکپارچه شدن با سیستم تلفنی را دارند و از این طریق امکان ارتباط دو طرفه با تلفن تحت شبکه و تلفن نرم افزاری را فراهم می‌کنند. با استفاده از این دستگاه می‌توان به صورت ریموت درب را با استفاده از فشردن یک کلید ساده باز کرد. از جمله امکانات و مزایای دیگر استفاده از آیفون تصویری تحت شبکه، ثبت عکس به صورت فوری و همچنین ضبط ویدیو می‌باشد. علاوه بر آن این آیفون‌ها از قابلیت‌های دیگری چون پشتیبانی از چندین کاربر، پشتیبانی از هر دو سیستم عامل ios و اندروید و دید در شب برخوردار هستند.

آیفون تصویری تحت شبکه

قابلیت های آیفون تصویری تحت شبکه

یکی از کاربردهای آیفون تصویری مبتنی بر شبکه وجود فاصله زیاد بین محل استقرار کاربر تا درب ورود است. با این روش می‌توانید با به کارگیری Network از مزایای بی‌سیم بهره‌مند شوید. این دستگاه‌ها با استفاده از استاندارد به روز، با قابلیت ضد نفوذ پذیری آب، گرد و غبار برای نصب در هر شرایط آب و هوایی و محیطی خارج یا داخل ساختمان نصب نمود.

این دستگاه با قابلیت یکپارچه شدن با سیستم تلفنی امکان ارتباط دو طرفه با تلفن تحت شبکه (IP Phone) و تلفن نرم افزاری (Soft Phone) را داشته و همچنین می‌توان به صورت ریموت، درب را با استفاده از فشردن یک کلید ساده باز نمود.


برای مطالعه بیشتر = مقاله تعمیر آیفون تصویری سیماران را مطالعه فرمایید


سیستم‌های اینترکام IP متصل به شبکه، راهی آسان برای برقراری ارتباط در سراسر سازمان‌هاست. آن‌ها همچنین روشی ایمن برای کنترل دسترسی به همه درهای ساختمان است که شامل پشتیبانی از واحدهای صوتی ساده گرفته تا سیستم‌های پیشرفته که شامل ویدئو و نرم افزار پیشرفته مدیریت فیلم است. اینترکام‌ها به شبکه متصل می‌شوند و امکان کنترل قفل‌های برقی را فراهم می‌کنند. همچنین از نرم افزارهای مدیریت فیلم یا VMS می‌توان برای کنترل ، نظارت و ضبط استفاده کرد.

در انتها با برخی دیگر از ویژگی‌های آیفون تصویری تحت شبکه آشنا می‌شویم :

الف) تماس، مخابره داخل ساختمان، باز کردن قفل، نظارت
ب) هشدار آهنگ زنگ تماس
پ) ارتباط راه دوطرفه
ت) باز کردن قفل از راه دور
ج) عکس فوری و ضبط ویدئو
چ) از دستگاه‌های Android / iOS پشتیبانی کنید
ح) رابط وای فای فعال یا اترنت RJ45
خ) پشتیبانی از چندین کاربر
د) دید در شب

مقایسه آیفون تصویری تحت شبکه و آنالوگ

در این بخش بنا است در رابطه با تفاوت این دو مدل از آیفون‌های تصویری یعنی آیفون تصویری تحت شبکه و آیفون تصویری آنالوگ توضیح دهیم. سیستم آنالوگ که سیستم قدیمی‌تری نسبت به دیجیتال‌ها محسوب می‌شود، پیش از این در اغلب منازل و آپاراتمان‌های کوچک مشاهده شده است. این سیستم به ازای هر واحد آپارتمان، یک زنگ را در نظر گرفته است و پس از فشردن دکمه، زنگ واحد مورد نظر به صدا در می‌آید. اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت این دو، در نحوه ارسال سیگنال‌های ویدیویی است؛ به طوری که دوربین‌های آنالوگ تصویر را به صورت آنالوگ تولید و به وسیله سیگنال آنالوگ نیز ارسال می‌کنند اما دوربین‌های تحت شبکه، تصویر را به صورت دیجیتال تولید و به وسیله سیگنال دیجیتال نیز ارسال می‌کنند. تفاوت دیگر آیفون تصویری تحت شبکه و آیفون تصویری آنالوگ در محدودیتی است که از لحاظ مسافت برای نصب آن‌ها وجود دارد.

در واقع برای نصب آیفون‌های تصویری تحت شبکه هیچگونه محدودیت مسافتی وجود ندارد اما در رابطه با در بازکن‌های آنالوگ اینگونه نیست و این مسافت معمولا بیش از ۱۲۰ متر نخواهد شد. در بازکن‌های تصویری آنالوگ نهایتا قادر به برقراری یک مکالمه به صورت همزمان هستند که درباره آیفونهای تصویری تحت شبکه این تعداد هیچونه محدودیتی ندارد! در آیفون‌های تصویری تحت شبکه یا آی‌پی دار، در بازکن امکان اتصال به دوربین‌های آی‌پی را خواهد داشت که این امر در آیفون‌های تصویری آنالوگ امکان‌پذیر نیست. علاوه بر آن هیچ یک از امکان‌های: استفاده آیفون به عنوان هشدار دهنده، اتصال به سیستم ساختمان هوشمند، ارتباط هر مانیتور با چندین پنل و ارتباط تصویری یک طرفه با نگهبان؛ قابل استفاده در آیفون‌های آنالوگ نمی‌باشند و این تنها آیفون‌های تصویری تحت شبکه هستند که می‌توان با استفاده از آن‌ها تمامی این امکان‌ها را تجربه کرد.

سخن نهایی

در این مطلب از دیجی سیماران به موضوع آیفون تصویری تحت شبکه چیست، کاربرد و قابلیت‌های آیفون تصویری تحت شبکه و مزایای داشتن آیفون هوشمند پرداختیم.

همچنین در رابطه با آیفون تصویری تحت شبکه اینگونه اندیشید که این نوع از آیفون‌ها از مزایای بسیار زیادی نسبت به آیفون‌های تصویری آنالوگ و سایر آیفون‌ها برخوردار هستند که این باعث می‌شود تا استفاده از این آیفون‌ها افزایش امنیت، کارایی و آرامش کاربران را با خود به همراه داشته باشد. در ضمن برای آپارتمان‌هایی با ۳۰ واحد و یا بیشتر، بهتر است که به جای آیفون تصویری آنالوگ، از آیفون‌های تصویری آی‌پی دار یا تحت شبکه استفاده شود تا برای مدیریت و ساکنین ساختمان آرامش خاطر بیشتری فراهم آید.

تاریخ بروزرسانی 1402/01/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *