وبلاگ

خرید دوربین مدار بسته | انواع دوربین مدار بسته دیجیتال یا آنالوگ | دیجی سیماران

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

در این مطلب از دیجی سیماران به موضوع راهنمای خرید دوربین مدار بسته می‌پردازیم. در این مطلب در مورد انواع دوربین مدار بسته ، امکانات دوربین مدار بسته، لوازم جانبی دوربین مدار بسته در حین خرید می پردازیم. امیدوارم این مطلب از مجله دیجی سیماران برای شما مفید باشد.

خرید دوربین مدار بسته

یکی از مهم‌ترین لوازمی که برای موارد امنیتی و حفاظتی مورد استفاده قرار می‌گیرد دوربین مدار بسته است. دوربین مدار بسته با ثبت هر لحظه محیط اطراف، به شما کمک می‌کند دقت بیشتری داشته باشید. دوربین مدار بسته انواع مختلفی دارد و در موارد مختلف به کار برده می‌شود. بنابراین برای خرید دوربین مدار بسته بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید.

خرید دوربین مدار بسته

انواع دوربین مدار بسته

شرکت‌ها و برندهای مختلفی اقدام به تهیه و تولید دوربین‌های مدار بسته کرده‌اند. لذا انواع مختلفی از دوربین مدار بسته وجود دارد. اغلب دوربین‌های مدار بسته وظیفه حفاظت، نظارت و سیستم‌های مانیتورینگ را بر عهده دارند. با توجه به اینکه خرید دوربین مدار بسته نیازمند داشتن اطلاعاتی پیرامون آن‌ها است در این بخش به معرفی و شرح انواع دوربین مدار بسته می‌پردازیم.

1 . دوربین مدار بسته آنالوگ

این نوع دوربین‌ها از قدیمی‌ترین انواع دوربین مداربسته هستند و تصاویر را به صورت آنالوگ دریافت می‌کنند. این تصاویر با استفاده از سنسور CCD پردازش شده و آماده ارسال می‌شوند. قبل از ارسال به آنالوگ تبدیل می‌شوند. امواجی که در این دوربین‌ها وجود دارد اغلب تحت تاثیر نویز بوده و بی کیفیت هستند. نسبت به سایر دوربین‌های مدار بسته قیمت ارزانی دارند. نصب و استفاده از آن‌ها کار ساده‌ای است و دسترسی به اطلاعات را در مسافت‌های دور فراهم می‌کند. لذا شخص ثالث می‌تواند با استفاده از راه‌های مختلف نسبت به شنود اطلاعات اقدام نماید. لذا نمی‌تواند امنیت صد در صدی را تضمین نماید.

2 . دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه از مهم‌ترین و قدرتمندترین دوربین‌های مدار بسته هستند. کیفیت تصاویر این نوع دوربین‌ها از 0.3 تا 29 مگاپیکسل است. پرفروش‌ترین نوع دوربین‌های مدار بسته هستند. برای خرید دوربین مدار بسته تحت شبکه یا دیجیتال می‌توانید به صورت آنلاین اقدام نمایید. از مهم‌ترین کاربرد این دوربین در مکان‌های شلوغ می‌توان اشاره نمود. برخی از مدل‌های این دوربین‌ها دارای رم داخلی هستند و تصاویر را در خود ذخیره می‌کنند و برخی دیگر برای ذخیره تصاویر نیاز به nvr دارند.

3 . دوربین مدار بسته دام

اصطلاح دام (Dome) به معنای گنبد به دلیل شکل ظاهری این دوربین‌ها انتخاب شده است. این دوربین‌های مدار بسته به دو صورت چرخشی و غیر چرخشی وجود دارند. از کیفیت تصویر خوبی برخوردار هستند. مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد این دوربین‌ها وجود دارد، دید در شب است. برای خرید دوربین مدار بسته دام می‌توانید به صورت آنلاین اقدام کرده و سفارش خود را ثبت کنید. اغلب روی سقف نصب می‌شوند و قابلیت استفاده روی دیوار را ندارد.

4 . دوربین مدار بسته بولت

دوربین مدار بسته بولت ضد آب است و در شرایط محیطی سخت به خوبی دوام می‌آورد. دارای دید در شب هستند و از زاویه دید 25 تا 70 درجه برخوردار هستند. اغلب روی دیوار نصب می‌شوند و هزینه مناسبی دارند.

5 . دوربین مدار بسته سوپردار

یکی از جدیدترین انواع دوربین مدار بسته است. برای تهیه این دوربین‌ها می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. هزینه خرید این دوربین‌ها نسبت به سایر دوربین‌ها کمی گران‌تر هستند. کیفیت تصاویر آن‌ها 4k است و امکان کاهش نویز را دارند.

امکانات دوربین مدار بسته

دوربین‌های مدار بسته دارای امکانات متفاوتی هستند و هر کدام با توجه به قیمت و کاربرد دارای ویژگی‌های خاص و متنوع هستند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین‌های مدار بسته می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

  • کیفیت تصویر

این ویژگی میزان کیفیت تصویر ثبت شده را مشخص می‌کند. برخی از دوربین‌ها دارای نویز هستند و تصویر نسبتا بی‌کیفیتی را تولید می‌کنند. اما برخی دوربین‌ها بدون نویز بوده و بهترین تصویر را ثبت می‌کنند.

  • لنز دوربین

لنز دوربین مدار بسته مهمترین نقش در کیفیت تصویر را دارد. برخی دوربین‌ها با لنز تنظیم می‌شوند و امکان زوم تصاویر را فراهم می‌کند.

  • دید در شب

برخی از دوربین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند تصاویر را در شب ثبت نمایند. دوربین‌های جدید با قابلیت استار لایت امکان ثبت تصاویر با جزئیات را در شب فراهم می‌کنند در حالی که دوربین‌های قدیمی‌تر صرفا تصویری سیاه و سفید ثبت می‌کنند.

سیستم‌های بهبود دهنده تصویر

سیستم‌های بهبود دهنده تصویر می‌توانند پس از دریافت ویدئوها و تصاویر ثبت شده باعث افزایش کیفیت تصویر شوند. این سیستم‌ها باعث می‌شوند پلاک‌ها و شماره‌ها با وضوح بیشتری رویت شوند.

لوازم جانبی دوربین مدار بسته

لوازم جانبی دوربین‌های مدار بسته شامل موارد زیر است:

  • هارد دیسک
  • مانیتور
  • کابل ها
  • منبع تغذیه
  • تستر
  • پایه نصب
  • کاور دوربین
  • مدیا کانورتر
  • میکروفن
  • پروژکتور
  • محافظ

موارد استفاده پس از خرید دوربین مدار بسته

موارد استفاده از دوربین مدار بسته گسترده است و می‌توانید با کمک آن‌ها امنیت و حفاظت از محیط و سیستم‌های مختلف را فراهم کنید. در واقع هر جا که نیاز به حفاظت و امنیت دارد، دوربین‌های مدار بسته یا CCTV شرط اول است. بنابر ویژگی‌ها و نوع کاربردشان انتخاب می‌شوند.

دوربین مدار بسته می‌تواند در محیط‌های عمومی، تفریحی، گردشگری، تاریخی، اقتصادی و فرهنگی و هنری به کار برده شود.

بودجه ی شما برای خرید دوربین مدار بسته چقدر است؟

با هر میزان بودجه‌ای می‌توان نسبت به خرید دوربین مدار بسته اقدام نمود. قیمت دوربین‌های مدار بسته با توجه به ویژگی‌های فنی و سخت افزاری و کاربردشان مشخص می‌شود. لذا اگر برای مکان‌های عمومی همچون مغازه‌ها و رستوران و غیره نیازمند دوربین مداربسته هستید می‌توانید با حداقل بودجه نسبت به خرید دوربین مدار بسته اقدام نمایید. ارزان‌ترین دوربین‌های مدار بسته دوربین‌های آنالوگ هستند.

دوربین مدار بسته سیماران


مقالات مرتبط :

1 . آموزش نصب آیفون تصویری

2 . آموزش نصب دوربین مدار بسته

3 . نحوه تشخیص دوربین آنالوگ از دیجیتال

4 . دستگاه nvr چیست ؟


در این مطلب از  دیجی سیماران به موضوع راهنمای خرید دوربین مدار بسته پرداختیم. ما سعی کردیم در این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه خرید دوربین مدار بسته می‌توانید در این مطلب با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان دیجی سیماران در اولین فرصت به شما پاسخ می‌دهند. یا می‌توانید از طریق شماره‌های 02133902045 و 09124021901 به طور مستقیم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *