وبلاگ

معرفی انواع درب اتوماتیک | درب اتوماتیک شیشه ای ، کرکره ای ، تاشو ، لولایی و صنعتی

معرفی انواع درب اتوماتیک

در این مطلب از دیجی سیماران به معرفی انواع درب اتوماتیک می‌پردازیم. امیدوارم این مطلب از مجله دیجی سیماران برای شما مفید باشد.

درب‌های اتوماتیک امروزه در بازار در انواع مختلفی بر حسب کارایی و متریال مصرفی تولید شده‌اند و به فروش می‌رسند. ما در این مطلب سعی داریم توضیحی بیشتری را به اطلاع شما عزیزان ارائه کنیم.

انواع درب اتوماتیک

  • درب اتوماتیک شیشه ای
  • درب اتوماتیک کرکره ای
  • درب اتوماتیک صنعتی
  • درب اتوماتیک لولایی
  • درب اتوماتیک تاشو
  • درب اتوماتیک کشویی

درب های اتوماتیک شیشه ای

یکی از انواع درب‌های اتوماتیک، درب اتوماتیک شیشه ای تاشو می‌باشد (Folding) که جهت ورودی‌های بسیار کم عرض (کمتر از 200 سانتیمتر) مورد استفاده قرار می‌گیرد و حدود 95 درصد عرض کل را قابل استفاده می‌نماید. در فضاهایی که دهنه ورودی کم عرض می‌باشد بهترین گزینه درب اتوماتیک تاشو می‌باشد. این درب‌ها در حقیقت ساختاری مشابه درب اتوماتیک لولایی دارد، با این تفاوت که گویی هر لنگه آن به دو قسمت تقسیم شده و دو لنگه توسط لولا به یکدیگر متصل شده‌اند.

معرفی انواع درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک کرکره ای

کرکره اتوماتیک یا کرکره برقی نوعی درب اتوماتیک می‌باشد که به وسیله یک موتور و قدرت برق کار می‌کند و با استفاده از یک ریموت امکان باز و بسته شدن آن فراهم می‌شود. کرکره اتوماتیک با موتور کوچکی کار می‌کند که با فشار یک دکمه باز و بسته می‌شود. موتور کرکره اتوماتیک را می‌توان به منبع برق شهری و یا می‌توان با کمک انرژی‌های طبیعی مانند انرژی خورشید باز کرد. کرکره اتوماتیک با استفاده از کنترل از راه دور کوچک و یا یک پانل که در داخل محل نصب کرکره برقی قرار دارد، کار می‌کند و در جایی دیگر اداره می‌شود. مهمترین مزیت اصلی کرکره رول آپ فراهم کردن راحتی شما در برقراری امنیت و نیروی فیزیکی می‌باشد. شما می‌توانید باز یا بسته شدن را دقیقا همانطور که می‌خواهید انجام دهید با فشردن یک دکمه، بدون توجه به جایی که در آن قرار دارید.

کرکره اتوماتیک بر روی پارکینگ‌های منازل، مراکز تجاری، اداری و صنعتی، درب ورودی سوله‌ها و کارخانه‌ها، درب ورودی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، به عنوان کرکره پنجره برای ابعاد کوچک‌تر و … و ورودی‌هایی از آن دست نصب می‌گردند تا از ورود افراد ناشناس، نفوذ نور خورشید، باد و باران جلوگیری کند.

درب اتوماتیک صنعتی

درب اتوماتیک صنعتی انواعی از درب‌های با اندازه بزرگ هستند که در کارخانجات، انبارها، سوله‌ها و … قابل استفاده هستند. این درب‌ها انواع مختلفی دارند که شامل درب‌های کرکره ای، سکشنال، سرعت بالا و … می‌باشند. درب اتوماتیک صنعتی به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شوند و قابلیت‌های زیادی دارند. درب اتوماتیک صنعتی در انواع گوناگونی تولید می‌شود که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشند.

درب اتوماتیک لولایی

درب اتوماتیک لولایی توسط جک‌هایی که دارد باز و بسته می‌شود و فضایی کافی و اندازه را برای عبور افراد و وسایل نقلیه ایجاد می‌کند. درب اتوماتیک لولایی به گونه‌ای طراحی شده است که دو لنگه در هم باید در کنار یکدیگر نصب شوند. این نوع درب دو لنگه بیشترین کاربرد و متقاضی را دارد.

درب اتوماتیک تاشو

یکی دیگر از انواع درب‌های اتوماتیک درب اتوماتیک شیشه ای تاشو می‌باشد. Folding که جهت ورودی‌های بسیار کم عرض (کمتر از 200 سانتیمتر) مورد استفاده قرار می‌گیرد و حدود 95 درصد عرض کل را قابل استفاده می‌نماید. در فضاهایی که دهنه ورودی کم عرض می‌باشد بهترین گزینه درب اتوماتیک تاشو می‌باشد. درب اتوماتیک شیشه ای تاشو در حقیقت ساختاری مشابه درب اتوماتیک لولایی دارد، با این تفاوت که گویی هر لنگه آن به دو قسمت تقسیم شده و دو لنگه توسط لولا به یکدیگر متصل شده‌اند.

از ویژگی‌های درب اتوماتیک تاشو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مناسب برای فضاهایی با محدودیت در عرض
  • قابل نصب بر روی هر نوع درب لولایی
  • سهولت در تردد
  • حرکت بی صدا، روان و سریع
  • جلوگیری از اتلاف انرژی و ورود صدا و گرد و غبار
  • قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن در برابر میزان تردد، فصول سال و یا حتی ساعت مختلف شبانه روز

درب های اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک کشویی برای دسترسی راحت و بدون تماس با درب استفاده می‌شوند. در ساختمان‌های اداری، محل‌های فروش، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های بی شمار دیگر که افراد زیادی وارد آن می‌شوند و از آنجا خارج می‌شوند کاربرد دارند. شما می‌توانید درب اتوماتیک کشویی ایده آل و مناسب در هر ساختمانی با هر زمینه فعالیت پیدا کنید.

معرفی انواع درب اتوماتیک

درب اتوماتیک کشویی با قاب‌های جذاب و سبک‌های براق برای تکمیل ورودی‌های مختلف طراحی شده است. درب اتوماتیک کشویی شیشه ای هنگام مشاهده نمای بدون مانع و اجازه ورود نور طبیعی به داخل ساختمان، ایده آل هستند. درب اتوماتیک کشویی دسترسی آسان و بدون دست را ایجاد می‌کنند. درب اتوماتیک کشویی می‌تواند از جنس آلومینیوم یا شیشه باشد. درب اتوماتیک کشویی به لطف سیستم کنترل پیشرفته خود، کاملاً برای ادغام وسایل ایمنی در نظر گرفته شده‌اند. فناوری سنسور مانند پرتوهای نور، رادار یا موارد مشابه برای محافظت از مردم و برای شناسایی بیومتریک مناسب است. در مواقع اضطراری، درب اتوماتیک کشویی را می‌توان در صورت لزوم قفل کرد.

درب اتوماتیک کشویی باعث صرفه جویی در فضا شده، ظریف و مدرن است. این نوع درب‌ها را می‌توان برای اجرای طیف مورد نیاز برنامه‌ها در داخل ساختمان استفاده کرد.

درب اتوماتیک کشویی اقتصادی و بسیار قابل اعتماد است. برای دسترسی به کنترل و سوئیچ‌ها برای شرایط اضطراری که سطح امنیت را بالا می‌برد از پنل استفاده شده است (OPEN ، CLOSE ، STOP). درب اتوماتیک کشویی طبق استانداردهای جهانی ساخته شده‌اند.

درب اتوماتیک کشویی باعث کاهش مصرف انرژی می‌شوند. درب اتوماتیک کشویی 70 درصد کمتر برق مصرف می‌کنند. علاوه بر این، تولید گازهای گلخانه‌ای 70 درصد کاهش می‌یابد که این هم برای کاربر و هم برای محیط زیست فایده‌ای دارد.

در این مطلب از مجله دیجی سیماران به معرفی انواع درب اتوماتیک پرداختیم. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه یا نحوه‌ی خرید انواع درب اتوماتیک در زیر این مطلب با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان دیجی سیماران در اسرع وقت به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *